Sales Executive (İstanbul, Turkey)

İlan Tarihi : 03-02-2021
We are looking for a “Sales Executive” for our multinational client which is a leading industrial trader in Turkey. The position is based in İstanbul. Job Description: • Achieving growth and hitting sales targets by successfully managing the customer needs in terms of price, leadtime and product, • Designing and implementing strategic sales plans, • Working with international vendors and sourcing, • Following the market trends, competitor activities and products, • Managing the sales processes collaborating with the related functions inside the company. Qualifications: • University (BS) degree, • Fluent in English, • 3 + years of experience in sales fabrics, textiles (Filament Yarn, POY, DTY, and FDY) and apparel raw materials, • Strong process and calendar management capability, • Commercial and result oriented mind-set and strategic thinking skills, • No restrictions for travel.

Kıdemli Muhasebe Uzmanı (Istanbul, Turkey)

İlan Tarihi : 03-02-2021
GENEL NİTELİKLER VE İŞ TANIMI Danışmanlığını yaptığımız ambalaj sektöründe faaliyet gösteren global bir müşterimiz için aşağıdaki kriterlere uygun üretim tecrübesi bulunan Kıdemli Maliyet Muhasebesi Uzmanı arıyoruz. (Çalışma Lokasyonu: Maslak/İstanbul) İŞ TANIMI Standart birim maliyetlerin belirlenmesi ve güncel tutulması, Standart maliyetlendirmenin ve varyans analizlerinin yapılması, Ay sonu maliyetlendirme çalışmalarının yapılması, Dağıtım anahtarlarının güncelliğinin sağlanması ve kayıtların yapılması, Ürün ana verilerinin reçete kontrolü ve doğrulanması, Masraf merkezi açılış ve bakımlarının yapılması, Dönem sonu gider hesaplarının kontrolü ve eksik faturaların temin edilmesi, Stok sayım sonuçlarının değerlendirilmesi, sapmaların ilgili birimlerle sorgulanması ve üst yönetim onayı ile birlikte sistemde gerekli düzeltmelerin yaptırılması Aylık maliyet kapanışlarını gerçekleştirmek, Aylık muhasebe kapanış takviminin hazırlanıp, yayınlanmasını ve takvime uygun ilerlenmesini sağlamak, İş alanları ve masraf yerleri bazında maliyete baz verileri kayıt altına almak, maliyet süreçlerinin doğru işlemesini sağlamak, Sisteme girilen, ürün maliyetine etkisi bulunabilecek gider faturalarının, ilgili gider yeri ve gider türünde doğru kayıtlarda yer alınmasını sağlamak, Giderlerin oluşması, sınıflandırılması ve ürünlere yansıtılması, üretimlere karşılık gelen aktivitelerin kontrol edilmesi, masraf yerinde oluşan giderlerin bütçe-fiili karşılaştırmasını yapmak, Malzeme defteri kapanışını hatasız ve bakiye kalmadan kapatmak, Malzeme defteri kapanışını yaparak sistemde oluşan maliyetlerin iş alanı,kategori,makine bazında toplam maliyet ve birim maliyetlerini hesaplamak ve oluşan giderlerin bütçe-fiili karşılaştırmasını yapmak, Üretim süreçlerinin ve kayıtlarının doğru maliyetlendirmeye uygun olmasını sağlamak, FİİLİ HAT,ÜRÜN, KATEGORİ KIRILIMLI MALİYET ANALİZLERİ: Raporlama için gerekli olan ürün bazlı maliyet analizlerini yaparak her bir ürünün maliyet detaylarını ve bu ürünün üretildiği makine hatlarının verimliliği/verimsizliğinin raporlamasını yapıp üst yönetim ile paylaşmak, Standart ve bütçeye göre oluşan maliyet sapmalarının sebeplerini hazırlamak BİLANÇO STOK ÇALIŞMALARI: Stokların miktar ve maliyetlerini, satılan mal ve hizmet maliyetlerini detaylı olarak raporlamak ve mizan mutabakatını yaparak sistematik bir arşivleme yürütmek, Stok sayımlarında rol almak, İç ve dış denetimlerde stok ve maliyet konularında istenen bilgi ve raporların oluşturulmasını sağlamak. SÜREÇ VE GELİŞİM: Üretim ,lojistik ve muhasebe departmanlarında veri girişi yapan ve karar alan tüm personel ile iletişim halinde bulunarak , operasyon ve kayıtların şirket politikalarına ve yasal zorunluluklara uygun gerçekleşmesini temin etmek, Özellikle üretim ekibi ile yakından çalışarak verimlilik projeleri yürütmek ve takip edilmesinde aktif rol üstlenmek, Sistemde maliyet süreçleri ile ilgili geliştirme projelerini yürütmek, Görev konusuyla ilgili Mevcut ERP sistemi ve raporlama sistemlerinin geliştirilmesi için yapılan projelerde yer almak GENEL NİTELİKLER · Üniversitelerin işletme, iktisat, ekonomi, endüstri mühendisliği bölümünden mezun, · SAP CO / PA modülleri konusunda deneyimli, · Tercihen IFRS konusunda bilgi sahibi, · Muhasebe, denetim, bütçe ve konsolidasyon alanlarında en az 4 yıl deneyimli, · Üretim faaliyeti olan şirketlerde maliyet muhasebesi ve analiz konularında deneyimli, · MS Office programlarına hakim, · İleri düzeyde İngilizce bilgisine sahip, · Tercihen sistem geliştirme ve veri analizi üzerine çalışmalar yapmış, · Planlama ve organizasyon yeteneğine sahip, analitik yönü kuvvetli, detaylara önem veren, sonuç odaklı çalışabilen.

Process Supervisor (Şişli/Istanbul, Turkey)

İlan Tarihi : 01-02-2021
We are looking for a "Process Supervisor" for our international client operating in insurance area. Requirements • Bachelor’s degree (preferably from Industrial Engineering), • Minimum 3 years of proven experience in process improvement or business analysis in insurance industry, • Ability to perform multiple initiatives simultaneously under tight deadlines, • Excellent organizational and analytical skills; detail-orientation and forward thinking, • Excellent communication, coordination and presentation skills, • Teamwork oriented personality to ensure high quality delivery for projects, • Advanced skills in MS office programs especially Excel and Power Point; experience with workflow tools (ARIS tool knowledge is a plus), • Proficiency in written and verbal English, • Lean or Six-Sigma Black/Green Belt certification is a plus. Job Description • Providing of departments’ work flows and process maps in accordance with the process evaluation studies to be carried out with the departments, • Establishing the company`s process hierarchy with the process owners in accordance with the company`s global standards and strategic goals, • Developing processes that meet business needs across the organization, managing complex issues within functional areas of expertise, contributing to the execution of projects to meet targets while ensuring compliance, • Providing the roadmap to align local processes with company’s global processes and ensuring that this roadmap is followed through, • Acting as a resource to business units in identifying and prioritizing process improvement projects, • Using suitable approaches and tools for identifying, anticipating, and resolving process problems; applying this knowledge to diverse situations, • Using successful tools and techniques that promote effective analysis and the ability to create alternative solutions in the best interest of the business units.

IT Country Leader (Maslak, Sarıyer/İstanbul, Turkey)

İlan Tarihi : 01-02-2021
We are looking for a “IT Country Leader ” for our international client operating in automotive area. Qualifications: • Have 5-10 years of successful technical experience in a variety of IT disciplines gaining a conceptual knowledge of information technologies and methodologies. 2-3 of those years should include exposure to a broad range of business planning, systems analysis, and application development using new and emerging technologies • Have experience of developing efficient and effective solutions to diverse and complex business problems • Worked with multi-cultural as well as multi-platform environments and have experience of their operational / security and social considerations • Established a successful track record of coordinating joint IT/Business teams through the various life-cycle phases (cross functional experience strongly desired) • A basic understanding of standard financial principles and budgeting Job Description: • Be a bridge between business and IT, both Regional and Local, whilst promoting strategies and priorities in both directions • Act as a strategic business partner and advisor, utilizing IT skills in project management and process definition • Focus on active vendor liaisons ensure regional procurement involvement to secure cost optimization • Support the business strategies and link them to the IT Strategies at country level ensuring business continuity is in focus • Support CAPEX focus ensuring that IT related CAPEX is verified and follows regional procedures. Assist with annual operation planning and budget for local IT in cooperation with management, aligning with regional strategy and local requirements

International Sales & Marketing Specialist (Gebze Osb/Gebze/Kocaeli, Turkey)

İlan Tarihi : 27-01-2021
We are looking for a “International Sales & Marketing Specialist” for our client operating in electricity industry. The position is based in Gebze/Kocaeli and reports to International Sales & Marketing Manager. Job Description: • Conducts market research to identify potential distributors/customers to add new sales channels abroad • Develops and maintains relations with international distributors/accounts • Does customer visits, sales presentations and product demonstrations to potential distritibutors/customers • Conducts trainings to the dealers and customers abroad about the company`s original and patented technology and product • Supports and follows up the sales projects proposed by the distributors or the company in all stages of the offer, sale, commissioning, training and reporting Qualifications: • University degree in Electrical-Electronics Engineering • Excellent command of written and spoken English, proficiency in MS Office and SAP • At least 3 years international sales experience in relared field • Knowledge of IIoT, Industry 4.0, and following latest technological developments in related industries • Be an action oriented and self motivated • Be a team player • No restrictions to international travel